advertorial

Je maakt vernieuwende techniek, werkt aan mooie projecten, alleen je ervaart weerstand of onbegrip in je (werk)omgeving. Hoe kan dat? Niemand hoeft jou iets te vertellen, althans niet als het over jouw vakgebied gaat. Alleen hoe zorg je ervoor dat je manager, collega of klant begrijpt wat je bedoelt zodat ze meegaan in jouw oplossing? Je wilt natuurlijk dat ze in actie komen of gewoon meebewegen. Wij leren je om jouw toegevoegde waarde helder te maken, zodat je de strijd niet meer aan hoeft te gaan en dat de samenwerking soepel verloopt. How Company is een trainingsbureau met jarenlange ervaring op het gebied van communicatie en samenwerking. Speciaal voor engineers heeft How Company een training ontwikkeld waardoor jouw projecten makkelijker verlopen: Engineers met Impact.

Martijn van Zoest plant voor Miele de activiteiten van technici voor haar professionele klanten. Je kunt denken aan zorginstellingen zoals ziekenhuizen, maar ook aan kleinere klanten, zoals een tandartspraktijk. De technici plaatsen en installeren nieuwe automaten, voeren onderhoud uit en verhelpen eventuele storingen. Martijn volgde een communicatietraining bij How Company, waardoor hij meer bereikt met minder moeite.

'In mijn dagelijkse werk heb ik veel contacten met de mensen. Ik heb continu contact met mijn collega’s en met klanten. Iedere klant en iedere technicus communiceert anders, reageert anders op vragen en opmerkingen. In het verleden had ik daar nog wel eens last van; kreeg ik mijn boodschap niet over de bühne. Daar wilde ik graag verandering in brengen. Ik wist alleen niet hoe.'

'Ik dacht dat ik de enige was, maar toen ik aan vrienden vertelde waar ik tegenaan liep, bleek dat zij soortgelijke ervaringen hadden. Een paar ervan vertelden dat zij een training volgden bij How Company. Ze vertelden me dat die training goed aansloot op waar ik tegenaan liep. Zelf hadden ze ervaren dat hun communicatie met klanten en collega’s veel beter en soepeler verliep. Dat klonk in ieder geval interessant!'

'Voor mij was het reden genoeg om contact op te nemen met How Company. Al bij het eerste contact werd me duidelijk dat ik bij hen iets te halen had. Ik heb mij direct ingeschreven voor een tweedaagse training. De belofte: Meer impact met mijn communicatie.'

'Deze training heeft mijn leven enorm verrijkt.'

'De training die volgde heb ik als verrijkend, pittig, diepgaand en verhelderend ervaren. De twee dagen hebben mij inzichten gegeven in de verschillende manieren waarop mensen communiceren én natuurlijk ook mijn eigen manier. Ik heb ze leren herkennen en weet nu hoe ik daar het beste mee om kan gaan, op kan inspelen. Het lukt me inderdaad om mijn communicatie soepeler te laten verlopen. Dat niet alleen… Ik heb ook geleerd hoe ikzelf op anderen overkom en wat ik kan doen om beter aan te sluiten bij mijn klant of collega. Het leidt tot prettigere gesprekken, waarbij ik meer als partner wordt gezien.'

'Sinds in de training volgde verloopt mijn communicatie met klanten, collega’s en ook privé veel beter. Ik beland veel minder in discussies en bereik sneller en makkelijker mijn doel. Het contact met anderen is gewoon prettiger. Het werk is daardoor leuker en beter geworden.'

'Ik had nooit kunnen bedenken dat een training van slechts twee dagen me zoveel zou brengen. Ik heb meer begrip over mijzelf en anderen en dat is heel waardevol. Daardoor is niet alleen mijn dagelijks leven met klanten en collega’s prettiger. Het helpt mij ook in mijn dagelijks leven, in de communicatie met mijn partner, kinderen en vrienden.'

'Betere communicatie zorgt voor een plezierige en makkelijkere omgang met iedereen om mij heen.'

'Of ik deze training aan anderen zou aanraden?... Ja natuurlijk!  Iedereen communiceert de hele dag, zowel verbaal als non-verbaal. Als je de verschillende vormen van communicatie kent en herkent, maakt dat het communiceren met anderen veel makkelijker. Als iedereen deze training zou volgen, waren er heel veel minder discussies in de wereld.'

Meer weten? Klik hier.

Vond je dit een interessant artikel, abonneer je dan gratis op onze wekelijkse nieuwsbrief.