7 zoekresultaten voor Maneuvering

Fouten bij certificering Boeing 737 MAX

Artikel | 11 oktober 2019

(certificering) van de 737 MAX naar voren komt, is ontluisterend. Om te beginnen is Boeing ernstig tekortgeschoten bij het uitleggen aan de FAA wat het nieuwe systeem MCAS inhield. MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) is een elektronisch systeem dat piloten op de nieuwste versie

Waarschuwingslampje werkte niet en Boeing hield het stil

Artikel | 6 mei 2019

in oktober vorig jaar en maart van dit jaar. De schuldige in beide gevallen lijkt het MCAS-systeem (Maneuvering Characteristics Augmentation System) te zijn, een softwarematige toevoeging aan de automatische piloot die dient om indien nodig de neus van het vliegtuig omlaag te duwen. De piloten

‘Piloten rampvlucht Ethiopië handelden volgens boekje’

Artikel | 4 april 2019

in te voeren, dat nu zo onder het vergrootglas ligt. Dit Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) bestaat in feite uit een paar extra regels code in de software die het vliegtuig bestuurt. Zodra de neus van het vliegtuig bij hoog vermogen te veel omhoog wijst, detecteert de software

Boeing heeft update voor 737 Max af

Artikel | 28 maart 2019

tijd. Omdat het hoogst zeldzaam is dat gloednieuwe toestellen neerstorten – laat staan twee keer binnen korte tijd – was dat op 12 maart reden voor een wereldwijd verbod op vliegen met de toestellen. Het vermoeden rees dat er meer aan de hand was met een nieuw systeem van Boeing. Het Maneuvering

Justitie VS onderzoekt Boeing

Artikel | 19 maart 2019

in de veiligheidsanalyse van het MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System, lees: 'Boeing 737 Max nu ook in Europa aan de grond'), een nieuw systeem dat deel uitmaakt van de automatische piloot van de Boeing 737 Max-toestellen. Als een toestel bij hoge snelheid in overtrek dreigt te komen

Meer duidelijk over crash Boeing in Ethiopië

Artikel | 15 maart 2019

aan de automatische piloot, het zogeheten Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS). Dat duwt de neus terug omlaag op het moment dat die om een of andere reden te veel omhoog is komen te staan. Bij de ramp in Indonesië lijkt het erop dat de piloten hebben geworsteld met deze nieuwe

Boeing 737 Max nu ook in Europa aan de grond

Artikel | 12 maart 2019

of angle-of-attack – dan kan het in een overtrek (stall) terechtkomen. Dat betekent dat het toestel te weinig draagkracht heeft en uit de lucht valt. Zou dat gebeuren, dan moet de piloot de neus weer omlaag duwen. Hiervoor heeft Boeing de 737 Max 8 voorzien van het Maneuvering Characteristics Augmentation